Announcement

Collapse
No announcement yet.

250 or not 250 ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 250 or not 250 ?

je voudrais partager avec vous une pensée sur la satisfaction du score et le plaisir de la performance. Trop de fois j'entend les gens s'étonner et me challenger a cause d'un score inférieur a 250.
    Je suis sur que Pedro et Luc connaissent cela...
    Pour ma part , mon plaisir ne vient pas que du score mais surtout d'une alchimie entre les conditions extérieures, mon ressenti, mon aisance et bien sur mon plaisir. Le score n'est qu'une résultante de tout ceci et je peux être plus satisfait d'un 247 que d'un 250 si j'ai pris plus de plaisir.

J'invite donc les gens qui débutent de ne pas se focaliser sur le score parfait mais sur leur ressenti de plaisir et de maitrise .

--------------------------------------------------

I would like to share with you a thought on the satisfaction of the score and the pleasure of performance. Too many times I hear people being surprised and challenging me because of a score below 250.
    'm sure Pedro and Luc know that...
    For my part, my pleasure does not come only from the score but above all from an alchemy between the external conditions, my feeling, my ease and of course my pleasure. The score is only a result of all this and I can be more satisfied with a 247 than a 250 if I have had more fun.

So I invite people who are just starting out not to focus on the perfect score but on their sense of pleasure and control.

Bien dit chef. C'est sur que c'est plus jouissif quand on va chercher un bon score dans des conditions compliquées.

Comment

Interesting point Steph...

Of course I had that feeling, and that's a big boost for my ego, when other shooters came and ask why didn't I score perfectly...
      I always try to score 250, always, period. Achieving it, is another story.
      And not scoring all the time 250, should show to others, that these ones that can do it, but not always, that gear is not everything. The more I shoot, the more and try others gear, the more I understand the shooter is the more important piece of the puzzle.
      The other piece, that maters high, and not taken care by some, is preparation. Always ask yourself... are you, and your gear, prepared?

I learned long time ago to accept what targets tell me... I never complaint about my scores, just because I shoot for fun.
      I enjoy so much shooting that, and it can be difficult to understand, score is not my 1st goal. Pleasure, fun, enjoying the time and extracting the most from the gear at hand is.
      So, I'm always relaxed when shooting.
      And being relaxed, folks, is key, to achieve high scores at the end of the day.

Comment

Intéressant comme sujet . Personnellement je me focalise plus sur la régularité de mes scores plus que sur le 250 .
        Je vois pas l'intérêt de faire par exemple 250 , 241 , 243
        je préfère un bon 246 , 247 , 247 je trouve sa plus cohérent par rapport au tireur matériel

Interesting subject. Personally I focus more on the regularity of my scores than on the 250. I don't see the point of doing, for example, 250, 241, 243 I prefer a good 246, 247, 247, 247 I find its most consistent with the material shooter
        Last edited by MOJITO; 03-26-2019, 12:47 PM.

Comment

Originally posted by PedroS View Post
          Interesting point Steph...

And being relaxed, folks, is key, to achieve high scores at the end of the day.
          Pedros, same than you. I am focusing on score, not podium or competition's results.
          My target is to maintain at least 745 along the day. Today i am successfully meeting this since i discovered why my first lines were not good.
          In order to achieve this, you must trust your rifle and ammo's to do this. That's the case with my Bleiker and X-ACT's.

Pedros, pareil que toi. Je me concentre sur le score, pas sur le podium ou les résultats de la compétition.
          Mon objectif est de maintenir au moins 745 tout au long de la journée. Aujourd'hui, je suis dans les clous depuis que j'ai découvert pourquoi mes premières lignes n'étaient pas bonnes. Pour y parvenir, vous devez faire confiance à votre fusil et à vos munitions. C'est le cas de ma Bleiker et de mes X-ACT.

Last edited by ICEMAN; 03-26-2019, 01:02 PM.

Comment

j'ai eu les mêmes réflexion que toi Stéphane , on me posait la question pourquoi j'avais fait 249 ou 248 cela paraissait anormal !!!
            et c'est vrai cela est fatiguant d'avoir sans cesse ce genre de remarque !! en tout cas merci Stéphane car depuis que tu performes on me laisse plus tranquille ( un peu a toi de subir !!! )
            j'en suis a plus de 100 pin's ( 250 ) en compétitions officielles mais c'est vrai que je préfère faire des 250 a LA FARE ou a VITROLLES que dans certains stands ou c'est beaucoup plus calme ,
            c'est beaucoup plus valorisant et c'est vrai aussi que l'important c'est la régularité , j'ai connu des tireurs qui recherchaient a tout prix leur premier 250 en Match officiel , ils en faisaient une obsession .
            C'est pas très bon , cherchez effectivement la régularité , le plaisir et n'ayez pas peur de faire du 240 a l'entrainement car c'est en comprenant ce 240 que les 250 arriveront tout seuls .
            effectivement MOJITO tu es dans le vrai.

luc

I had the same thought as you Stéphane, on me asked the question why I had done 249 or 248 it seemed abnormal!
            and it's true it is tiring to have this kind of remark !! in any case thank you Stéphane because since you play on me leaves more quiet
            I'm one more than 100 pins (250) in official competitions but it's true that I prefer to do 250 at LA FARE or VITROLLES than in some stands where it's much quieter,
            it is much more rewarding and it is also true that the important thing is the regularity, I knew shooters who were looking for a very first price 250 in official match, they wanted an obsession.
            It's not very good, actually look at the regularity, the pleasure and do not be afraid to do the 240 training because it is by understanding that the 250 will arrive alone.
            actually MOJITO you are in the right.

Comment

• sfurax
              sfurax commented
              Editing a comment
              Heureusement quelques nouveaux tireurs arrivent en force et le niveau va continué a progresser fortement ce qui reduira l'effet "loupe" sur quelques tireurs et rendra ce sport encore plus attractif

Originally posted by ICEMAN View Post

Pedros, same than you. I am focusing on score, not podium or competition's results.
            My target is to maintain at least 745 along the day. Today i am successfully meeting this since i discovered why my first lines were not good.
            In order to achieve this, you must trust your rifle and ammo's to do this. That's the case with my Bleiker and X-ACT's.
            iceman : Possible for you to write your messages in French and then translate them into English for a good reading of all ?

Comment

Originally posted by MOJITO View Post

iceman : Possible for you to write your messages in French and then translate them into English for a good reading of all ?
              Désolé, je suis bilingue, mais je vais tout traduire en français/Anglais
              Sorry, I'm bilingual, but I'll translate everything into French/English

Comment

Merci Stéphane pour ce post et pour transmettre ton expérience.
                il est certain que la préparation, l’entrainement, le mental permettent d’atteindre une certaine régularité.
                Ensuite, le plaisir de tirer à son niveau est la meilleure satisfaction et nous permet de progresser par rapport à soit même.

Comment

Thanks Stephane for share your thoughs!!

Comment

Originally posted by GeorgesV View Post
                    Merci Stéphane pour ce post et pour transmettre ton expérience.
                    il est certain que la préparation, l’entrainement, le mental permettent d’atteindre une certaine régularité.
                    Ensuite, le plaisir de tirer à son niveau est la meilleure satisfaction et nous permet de progresser par rapport à soit même.
                    D'ailleurs, l'entrainement ne se situe pas que sur le stand de tir, mais passe aussi par différentes méthodes de relaxation comme le watzu, la sophrologie, le tai chi, etc...
                    Le but est de se forger un mental d'acier, et, comme tu le dis, de progresser par rapport à soi même..

Moreover, the training is not only located on the shooting range, but also goes through different relaxation methods such as watzu, sophrology, tai chi, etc....
                    The goal is to forge a steel mind, and, as you say, to progress in relation to yourself...

Comment

Working...
                    X
                    google-site-verification=PS4tvE3T0L-Gsa0qqzxAzLItAerOvLFVZnP2JP6nE4w