Announcement

Collapse
No announcement yet.

GAC Rifles - The new reference

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GAC Rifles - The new reference

Grosse arrivée de GAC rifles sur le circuit international (et beaucoup français) dans peu de temps désormais

Je suis fier d'avoir aidé a faire connaitre GAC Rifles et par la même occasion la qualité des actions Holeshot (ex-Stiller)
    -------
    Big arrival of GAC rifles on the international (and many French) circuit in a short time now

I am proud to have helped to make GAC Rifles known and at the same time the quality of Holeshot actions (ex-Stiller)

56830085_2100101550111218_2357260051283968000_n.jpg57313576_2100101610111212_2609085837958184960_n.jpg48372107_1925366910918017_3693801256154824704_o.jpg 37971137_1736584746462902_9044659843532587008_n.jpg

Oui un grand MERCI à toi Stéphane pour avoir fait connaitre GAC Rifle et Martino BAISOTTI. Excellente maison proposant de très bons matériels.
    Je pense que le partage sans réserve de ton expérience sera bénéfique pour la discipline sur le circuit national.
    Le matériel est une chose, il appartient au tireur de faire la difference maintenant.......
    Je parle pour moi.

Yes, a big THANK YOU to you Stéphane for introducing GAC Rifle and Martino BAISOTTI. Excellent gunsmith with very good equipment.
    I think that sharing your experience without reservation will be beneficial for the discipline on the national circuit.
    The equipment is one thing, it is up to the shooter to make the difference now..........
    I speak for myself.
    Last edited by GeorgesV; 04-12-2019, 06:58 PM.

Comment

Hum... on those photos 5 "things" are coming here...

Comment

Originally posted by PedroS View Post
        Hum... on those photos 5 "things" are coming here...
        ok !
        Mais il reste 9 actions sur la table

Comment

• PedroS
          PedroS commented
          Editing a comment
          eheheh...

two actions and three barrels...

Le modèle TRIDENT à 3 tenons était tout juste dispo il y a 7 mois quand on a commandé. C'est un modèle récent, plusieurs soucis notamment au niveau du verrouillage et le manque de fluidité.
        Les tireurs n'ont pas noté de différence entre 2 ou 3 tenons. En même temps, c'est pas une 12.7, hein !
        J'aurais donc une 2 tenons apparemment, avec une Bix ''N andy et une jewell en secours. Et ce fameux canon Shilen Octagon qu'il me tarde d'essayer....

The TRIDENT 3 lugs model was just available 7 months ago when we ordered. It is a recent model, with several concerns, particularly with regard to locking and lack of fluidity.
        The shooters did not notice any difference between 2 or 3 lugs. At the same time, it's not a 12.7, is it?
        So I'd have a 2 lugs apparently, with a Bix'''N andy and a jewell as backup. And this famous Shilen Octagon barrel that I am impatient to test.....

Comment

Je vous dirai cela car moi ce sera la Trident

Comment

Well...
            14 actions...
            1 Trident for Steph, 1 2500XS for me plus one 2500X... so still missing the owners for the remaining 11 2500X...

Two sporter barrels (Broughton and Shilen) and another Shilen for me...
            Total 5 pieces from the photos...

Comment

One Shilen R5 for me too

Comment

I have one 2500x on the batch and a Shilen R5 match selected.
                I do believe the more important is the barrel and the ammo. The difference will not be the in the action itself.
                Also, the gunsmith work is also the best importance, to set up the chamber, etc....
                A lot of care should applied, and GAC has every thing for this such competence and the machine tools required.

J'en ai un 2500x sur le lot et un shilen R5 match selected.
                Je crois que le plus important est le canon et les munitions. La différence ne sera pas dans l'action elle-même.
                En outre, le travail de l'armurier est également de la meilleure importance, pour mettre en place la chambre, etc.....
                Beaucoup de soin doit être apporté, et GAC a tout ce qu'il faut pour cette compétence et les machines-outils nécessaires.

Comment

Sans oublier bien sûr le tuning, ce sera Luc Brouquier bien sûr. Ils ne sont pas des milliers en France à être compétent comme lui....
                  Tuner, Bloop, bedding, crosse, etc... tout est important, sinon ca ne sert à rien d'acheter une ferrari !!
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~
                  Without forgetting of course the setup of the rifle, it will be Luc Brouquier of course. There are not a lot in France who are competent like him.....
                  Tuner, Bloop, bedding, action, stock, etc... everything is important, otherwise there is no point in buying a ferrari !!
                  Last edited by ICEMAN; 04-14-2019, 08:57 AM.

Comment

GAC livre les armes finies (Crosse inclue et bedding parfait ) mais effectivement les réglages sont a faire.

Pour beaucoup ce tuning fait parti intégrante de la discipline et ne le confieront pas a quelqu'un d'autre (la valeur de mon record serait moindre a mes yeux si je n'avais pas réglé moi-même mon arme), et certain oui c'est ce qui fait la variété des tireurs dans le Benchrest Rimfire (Luc est effectivement un incontournable pour ceux-ci)

Je ne fais aucun jugement de valeur dans mes propos ci-dessus , juste un constat

-------------------
                    GAC delivers finished rifles (including the stock and perfect bedding ) but the adjustments are indeed to be made.

For many this tuning is an integral part of the discipline and will not entrust it to anyone else (the value of my record would be less in my eyes if I had not set my rifle myself), and some yes it is what makes the variety of shooters in the Benchrest Rimfire (Luc is indeed a must for them)

I do not make any value judgments in my above comments, just a statement!

Comment

Perso, je n'ai pas toutes tes compétences nécessaires ni malheureusement le temps avec mon entreprise, je dédie tout à Luc, on travaille en binôme la dessus.
                      Je sais que GAC livre ses armes avec les crosses et le bedding, mais (eh oui) les tarifs sont élevés car tout le matériel est importé (avec frais de douane, TVA, marge, etc..)
                      LB Précision fait maintenant fabriquer ses propres crosses, ses tuners, ses bloops et même ses trépieds au meilleur coût. Et en plus, ca marche !! pourquoi s'en priver?
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      Personally, I don't have all your necessary skills nor unfortunately the time with my company, I dedicate everything to Luc, we work like in pairs on it.
                      I know that GAC delivers its weapons with stock and bedding, but (yes) the prices are out of reach because all the equipment is imported (with customs fees, VAT, margin, etc...)
                      LB Precision now manufactures its own stock, tuners, bloops and even front rest at the lowest cost. And besides, it works! Why deprive yourself of it?

Last edited by ICEMAN; 04-14-2019, 08:57 AM.

Comment

• sfurax
                        sfurax commented
                        Editing a comment
                        Nous autres acheteurs/tireurs avons donc le choix , c'est le principal ;-)

Avoir des alternatives ..what else !

Originally posted by PedroS View Post
                      Well...
                      14 actions...
                      1 Trident for Steph, 1 2500XS for me plus one 2500X... so still missing the owners for the remaining 11 2500X...

Two sporter barrels (Broughton and Shilen) and another Shilen for me...
                      Total 5 pieces from the photos...
                      This has been ordered in August for me !!
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cela a été commandé au mois d'août pour moi !!

Comment

• sfurax
                        sfurax commented
                        Editing a comment
                        N'importe quelle arme de match (Grunig , Bleiker ...) c'est 12 mois de patience ....

As you know one set is for me (2500X with a Shilen match, Jewell, Harrell tuner and Mc Milan Edge hv stock)
                      Shipping document are on the way.
                      My order dating from June, I was told by Martino 8 months and in November he told me about Jerry Stiller two months delay.
                      My 1913 will have to keep up to the end of the season.

Comme vous le savez un set est pour moi (2500X avec un Shilen match, Jewell, Harrell tuner et Mc Milan Edge hv stock)
                      Les documents d'expédition sont en route.
                      Ma commande datant de Juin, j'ai été informé par Martino 8 mois et en Novembre il m'a informé de Jerry Stiller deux mois de retard.
                      Ma 1913 devra tenir jusqu'à la fin de la saison.

Comment

• MOJITO
                        MOJITO commented
                        Editing a comment
                        Et moi aussi ...

Une trident pour stef
                      Deux 2500 pour Pedro
                      Une 2500 pour iceman
                      Une 2500 pour George
                      Et une pour tazzz😇😇
                      Donc il en reste encore 8 sur la table

Comment

Working...
                      X
                      google-site-verification=PS4tvE3T0L-Gsa0qqzxAzLItAerOvLFVZnP2JP6nE4w