Announcement

Collapse
No announcement yet.

2500-X disassembly

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2500-X disassembly

https://www.youtube.com/watch?v=RMaE-NZ8X_o&t=2s

Great thank you Pedro !

Comment

J'ai acheté ces outils chez KSS pour info.
      Maintenant au moins, je sais comment ca marche......

Comment

Bonjour à tous, j’ai une petit doute.
        Si je ne me trompe pas, j’ai une petite remarque sur la démonstration concernant le démontage de la firing pin.
        Sur la vidéo, je ne vois pas pourquoi il utilise une clé pour dévisser le boulon de l’outil de maintien de la firing pin.
        je dis bien de mémoire et je peux me tromper. Ne l’ayant démonté que deux fois, mais il me semble que la clé de tension avec le tube à boulon sont suffisants pour procéder au démontage et remontage de la firing pin.
        il ne me semble pas logique techniquement de visser le boulon avec une clé en forçant sur le percuteur (firing pin) à l'intérieur du tube pour le bloquer alors que la clé de tension peut le faire et la vis se vissé à la main sans forcer sur le percuteur.
        Le frottement répété de la vis boulon sur la firing pin peut endommager la firing pin de mon point de vue.

Je vous laisse vérifier par vous même.

Restez prudent et protégez vous.

Hello everyone, I have a little doubt. If I am not mistaken, I have a small remark on the demonstration concerning the dismantling of the firing pin. On the video,

I don't see why he uses a wrench to unscrew the bolt from the firing pin holding tool.
        I say from memory and I can be wrong. Having disassembled it only twice, but it seems to me that the tension tool with the tube is sufficient to disassemble and reassemble the firing pin.
        it does not seem to me technically logical to screw the bolt with a wrench by forcing on the firing pin inside the tube to block it whereas the tension tool can do it and the screw is screwed by hand without force on the firing pin.
        Repeated friction of the bolt screw on the firing pin can damage the firing pin from my point of view.

I'll let you check for yourself.

Stay careful and protect yourself

Comment

• Lacanau33
          Lacanau33 commented
          Editing a comment
          il me semble que à un certain moment je le vois pas très sur de lui, il n'a pas les gestes fluides d'un mec qui connait son matériel

• PedroS
          PedroS commented
          Editing a comment
          I have noticed it too. Strange...

From Jerry:

On the bottom rear of the bolt is a setscrew. Use a 1/16 allen wrench and loosen it about 2 turns. Put the Kleindorst type of bolt tool on the back and hook the cocking piece cut, actuate the lever to pull it all the way back. Unscrew the pin. Be sure the small pin on the front is clear of the bolt or you will break it. Do the reverse to assemble.

I was talking about the actual firing pin sticking out the front of the bolt. If you want to take the firing pin assy apart, you have it in the right tool in the picture. Just push out the dowel pin to remove the cocking piece

Comment

I have done a guide for my team fellows
          It's in Portuguese but have many photos that could help
          It's too big to post [email protected] - let me know how can I upload it
          Cheers

Comment

• sfurax
            sfurax commented
            Editing a comment
            File type extension ?

• PedroS
            PedroS commented
            Editing a comment
            Hi Steph,
            PDF around 8Mb

• sfurax
            sfurax commented
            Editing a comment
            Ok i put 10Mb retry please ;-)

Here's what I have done to help my fellow shooters.
          It's in Portuguese but think you can understand it the most... if not, lots of photos!
          Hope you enjoy it. Manutenção dos ferrolhos (2500X).pdf

Comment

I did too for the Grunig and the Turbos...
            Let me know if you would like to have them too.

Comment

Well done Pedro and thank you.

Comment

Working...
              X
              google-site-verification=PS4tvE3T0L-Gsa0qqzxAzLItAerOvLFVZnP2JP6nE4w