Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bien choisir sa Lunette - Choosing the right scope

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bien choisir sa Lunette - Choosing the right scope

La lunette est un investissement important dans le budget de la discipline , trop souvent calculé après l'achat déjà coûteux de l'arme.

Cependant ce composant est crucial vous l'aurez compris.

Un grossissement entre 40X à 60X est la norme en compétition

Réticules : cross-hair ou cross-hair dot

En 2019 voici ma liste des choix sérieux dont vous disposez

Classées en 3 catégories

1 - budget limité (<1600€)
    2 - Meilleur rapport qualité prix
    3 - Budget Illimité

Vortex Golden Eagle 10-60X52 Cat : 2 et 1
    Leupold Competition 45X45 Cat : 1
    Kahles 10-50X56 Cat : 3
    NightForce Competition 15-55X52 Cat : 3
    Sightron SIII 10-50X60 Cat : 1

Personnellement j'utilise
    Vortex / Leupold / Kahles

Je conseille clairement la Vortex Golden Eagle 10-60X52

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The scope is an important investment in the discipline's budget, too often calculated after the already expensive purchase of the weapon.

However, this component is crucial, as you will have understood.

A magnification between 40X to 60X is the standard in competition

Cross-hairs: cross-hair or cross-hair dot

In 2019 here is my list of serious choices available to you

Classified into 3 categories

1 - limited budget (<1600€)
    2 - Best value for money
    3 - Unlimited budget

Golden Eagle Vortex 10-60X52 Cat : 2 and 1
    Leupold Competition 45X45 Cat : 1
    Kahles 10-50X56 Cat : 3
    NightForce Competition 15-55X52 Cat : 3
    Sightron SIII 10-50X60 Cat : 1

Personally I use
    Vortex / Leupold / Kahles

I clearly recommend the Golden Eagle Vortex 10-60X52

+1 pour la golden eagle

Comment

+1 aussi pour la VORTEX, en cross hair simple sur ma Bleiker.
      J'ai une NF Compétition pour ma Stiller.

La vortex est très précise et grossit fortement, le réglage des clics est précis, mais je ne ressens pas la même dureté de clics comparée à la NF.
      La NF me semble plus lumineuse, à grossissement égale.
      Les poids sont identiques pour les deux, la vortex est meilleure marché (1000€ quand même) pour une différence minime.
      Le focus se règle facilement sur les deux.
      Quand on règle la mouche en PVPT, on retrouve cette mouche pour les deux lunettes, pas de modifications de réglage à faire (avec le même lot bien sûr !)
      Un petit plus pour la NF: il y a des capuchons de tourelle et pas sur la vortex. Comme je suis parano, j'ai toujours peur qu'on me tourne une tourelle sur un pas de tir pendant un match.

Comment

+1 pour la vortex . Surtout depuis que j'ai essayé la tienne à Beaulieu. Cependant je suis très satisfait de ma sigthron s3 10-50x60 fch sans dot .
        Par contre lors de l'achat d'une sigthron neuve pas de pare soleil et pas de protège optique non plus une housse en néoprène fourni et bien moche .
        j'ai eu une NF 12-42x56 . Excellente lunette mais le reticule np1rr n'etais pas adapté au bench .

Comment

bonjour, pour moi je possède différente lunette léopold 45*45 , nihgtforce compétition mais toujours dot

voir pour débuter en occasion les tarif sont intéressant plutôt que d acheté une chinoise que vous allez regretter

Comment

Bonjour à tous.

J'ai une Leupold 45X45 avec dot, image nette, lumineuse et précise . Comme Bruno j'aime bien le dot et j'aime bien cette lunette.
            J'ai une Vortex 15 60 X 52, je l'adore pour la mise en place. Très lumineuse , un peu moins que la Leupold , mais on n'est pas obligé de toujours utiliser le grossissement maxi. J'adore le cross air très fin mais quand la luminosité n'est pas terrible il m'arrive, ce n'est pas très rare dans ces conditions ,de le chercher, ce qui ajoute de la fatigue oculaire.Il faut alors baisser le grossissement...
            Me gardant bien de donner un conseil mais livrant simplement mon impression, je dirai que la Leupold me paraît mieux convenir à un tireur très...très...très... ;;;; disons: expérimenté...!
            Last edited by JEAN-LOUIS; 03-24-2019, 09:27 AM.

Comment

That's a great topic Steph,
              regarding to my experience and all the sopes i already had and have at this moment i leave here also my opinion about unlimited class scopes,

In my opinion the best pice vs quality in the market at this moment is the SIGHTRON COMPETITION 45X45 ED, i say it by several reasons:

SIGHTRON COMPETITION 45X45 ED
              • Reticles Available: .01 Dot and Fine Crosshair
              • Glass ED is better than the Leupold 45X (I Already had one and didn' t like it, is was darker and not so clear as the Sightron)
              • Weight only 547g (I check it when i buy my first 2)
              • Fine Click Adjustment: 1/10
              • Price: Less than 1200,00€ against his direct competitor the Leupold 45X with an average price of 1500,00€
              VORTEX GOLDEN EAGLE 15-60X52
              • a good scope for the money but you pay for the extra zoom!
              • In my opinion yes it have a nice glass, comparing it to Sightron 45X optics are very similar untill 45X but Sightron is a fixed power scope and Vortex a variable zoom scope
              • if you have a clear day you can take vantage from 50X or 60X in the Vortex but when the light starts to go down it was only reasonable until 40X / 45X.
              • One of the worst poins in my opinion was the weight! More than 850g is too much... on this we can compare it to Sightron S3 10-50X except on price where Sightron Wins in price 1300€ against 1600€ from Vortex.
              • Any way this is the better otion regarding to the price of Nightforce Competition 15-55X, but the price on this Nightforce was equivalen to the quality.

Regarding to price range / quality this are my 10 scope choices (average prices i the market):

Mixed Group:
              1. Sightron Competition 45x45 ED - 1.200,00€
              2. Vortex Golden Eagle 15-55X52: 1.600,00€
              3. Sightron S3 10-50x60: 1.300€
              4. March 48X52 Highmaster - 2.000,00€
              5. Nightforce Competition 42x44 - 2.200€
              6. Nightforce Competition 15-55x60 - 2.900,00€
              7. March 10-60x56 - 3.000,00€
              8. Leupold 45X45 - 1.500,00€
              9. Weaver XR 46X48 - 1.050,00€
              10. Weaver XR 36X40 - 850,00€
              Smal resume of the better options (my opinion):
              • Untill 1.600,00€ : Sightron Competition 45x45 ED followed by the Vortex Golden eagle 15-60X52
              • Best quality scope for the money above 1.600,00€: Nightforce 15-55x60 and March 48X52 High Master
              • Any of the scopes i list are very good, the choice will be a decision who must be taken regarding the budjet and quality required.
              At this moment i'm using:
              • Vortex in my Heavy Varmint Rifle
              • Sightron, Weaver and Leupold in Light Varmint Rifles
              • Burris in my sporter Rifle (i didn't mention this one because it was a fixed 6X scope)
              Last edited by Serapio; 03-23-2019, 11:53 PM.

Comment

Working...
              X
              google-site-verification=PS4tvE3T0L-Gsa0qqzxAzLItAerOvLFVZnP2JP6nE4w